Eurosport

Discovery Communications i Polskie Radio podpisały umowę dot. igrzysk olimpijskich

Discovery Communications i Polskie Radio podpisały umowę dot. igrzysk olimpijskich
Eurosport

19/04/2017 16:02

Discovery Communications, właściciel praw telewizyjnych i multimedialnych do czterech kolejnych igrzysk olimpijskich, podpisał umowę sublicencyjną z Polskim Radiem. Od kiedy w Discovery bije serce igrzysk, nadawca chce zapewnić kibicom możliwie najszerszy dostęp do tej szczególnej imprezy sportowej. Porozumienie z Polskim Radiem to kolejny krok w realizacji tej strategii.

Zgodnie z umową Polskie Radio otrzyma od Discovery Communications na zasadzie sublicencji niewyłączne prawa do transmisji radiowych z igrzysk w Pjongczangu i Tokio, zarówno na swoich antenach, jak i w Internecie oraz na urządzeniach mobilnych. Tym samym będzie kontynuować tradycję jednoczenia Polaków wokół występów polskich olimpijczyków.

- Porozumienie z Polskim Radiem to przede wszystkim kolejna świetna wiadomość dla wszystkich kibiców w Polsce. Cieszymy się, że dzięki naszej współpracy, miliony radiosłuchaczy w Polsce poczują atmosferę igrzysk, a także poznają inspirujące historie polskich sportowców i ich drogę do spełnienia marzeń – powiedział Adam Widomski, Eurosport Channel Director w Polsce.

- Igrzyska Olimpijskie to dla Polskiego Radia wyjątkowe wydarzenie. Od wielu lat nasi sprawozdawcy przekazują słuchaczom niesamowite emocje z olimpijskich aren. Dość wspomnieć, że pierwsza, czteroosobowa ekipa naszych dziennikarzy pojechała na igrzyska do Berlina w 1936 roku. Jak mawiał legendarny Bohdan Tomaszewski: "Polskie Radio bez igrzysk olimpijskich to jak igrzyska bez znicza olimpijskiego" – przyznał Cezary Gurjew, szef Naczelnej Redakcji Sportowej Polskiego Radia.

Porozumienie z Polskim Radiem to druga umowa sublicencyjna zawarta przez Discovery w kontekście igrzysk. Na początku tego roku nadawca podpisał umowę z Telewizją Polską, dzięki której polski nadawca publiczny otrzymał wyłączne prawa w kanałach otwartych do materiałów audiowizualnych z Pjongczangu (2018) i Tokio (2020), a także prawa cyfrowe do transmisji nadawanych w sposób linearny oraz ograniczone prawa do retransmisji i skrótów najważniejszych wydarzeń. Jednocześnie Eurosport, kanał z portfolio Discovery, zachował pełne prawa do transmisji igrzysk w telewizji płatnej oraz poprzez swoje platformy cyfrowe.

Jako właściciel wyłącznych praw telewizyjnych i multimedialnych na terytorium 50 krajów Europy do igrzysk olimpijskich organizowanych w latach 2018-2024, Discovery Communications i Eurosport wykorzystują swoje platformy (otwarte, płatne, cyfrowe i kierowane bezpośrednio do konsumenta), aby pokazać każdą sekundę tych wydarzeń. Co więcej, nadawca nawiązuje szeroką współpracę z innymi dużymi dystrybutorami w Europie, aby pokazać igrzyska niespotykanej dotąd liczbie kibiców za pośrednictwem rekordowej liczby platform.